25 juli 2015

Drömmen om en ny frisyr

Just nu är jag riktigt trött på mitt hår. Som ni kanske vet så gjorde jag en permanent i våras, men som ni kanske inte vet, så blev det inte till nåt. Förra våren permanentade jag också håret, men då blev det faktiskt mycket bättre. Då gjorde jag också ljusa slingor, så hela håret var mycket livligare och finare. I år beslutade svärmor att det inte blir nån färg, i och med att vi har så järnhaltigt vatten här hos oss, så jag inte får gul-grönt hår igen. Minns att jag hade ganska jobbigt hår förra sommaren, det var tovigt och svårt att reda ut, och jag tappade ganska mycket hår när jag borstade/duschade. HA! Ni skulle bara veta hur lindrigt det var mot hur det är nu... Har fått mycket tjockare hår i och med att den korta frisyren jag tidigare hade upp till nu växt ut. Men istället tappar jag fruktansvärda mängder med hår, både i duschen och när jag borstar. Det är nästan omöjligt att borsta håret utan att riva lös minst en näve med hår. Håret är så skört att det nästan går av direkt. 

Det är verkligen ingen fröjd för ögat, mitt hår, och jag är riktigt besviken på hur det blev med permanenten. Om håret åtminstone skulle vara lockigt och snyggt så skulle det ju vara mödan värt, men näe, det är bara risigt, buskigt, fullt med små spärrande hårstrån, och fult. Så nu har jag fått pippi och bestämt mig att innan jag börjar jobbet ska jag kapa håret. Det fd. korta håret har nu växt sig nånstans mellan öronen och axlarna, och jag tycker att det kunde vara en bra längd för hela håret. För just nu är det faktiskt så slitet att jag inte ser nån annan utväg än att kapa ordentligt för att få det att växa och bli friskt nån gång igen. Har fortfarande inte konsulterat svärmor, men gissar att det blir -10 cm hår och lite ljusare toppar innan augusti månad, om jag får som jag vill...

Frisyrmässigt:
 Färgmässigt:
Så vad tror ni? Kapa manen och färga ljusare toppar?

1 kommentar:

  1. Jag tycker det låter som en bra idé! Hade själv ungefär samma längd som du tills jag nyligen var till frissan och klippte bort ca 10 cm. Så nu har jag ungefär samma längd som på din första bild. Kanske liiiiite kortare, men så jag iallafall kan få upp det i hästsvans om det behövs. Bra när du har svärmor som frissa, då kanske du slipper lite billigare undan än vad jag gjorde.. :-P

    SvaraRadera