31 juli 2015

En hög med filmer

Som ni kanske vet så är jag en riktig film- och seriefantast. Ett av Kalles och mina gemensamma intressen är just serier och film, och vi sätter ner ganska många timmar i veckan på att stirra på tv:n. Men till skillnad från sambon, som bara samlar filmer på datorn, så har jag en lite mer fysisk samling. Vet inte hur länge jag samlat på filmer, men troligen sen dvd-filmerna började komma ut, alltså sen nån gång i början på 2000-talet. Har faktiskt inte räknat på sistone, men gissar nog att min filmsamling börjar komma över 200-strecket snart. Åtminstone har vi tre överfulla IKEA-hyllor med filmer, Kalles konserter och spel. I bokstavsordning, givetvis...


När vi flyttade till Jeppis gick jag med i filmklubben Homeenter. Därifrån har jag under årens lopp beställt många, många filmer. Här för några veckor sen fastnade jag faktiskt på deras hemsida, och insåg att jag hade ganska många bonusar att använda. Därför blev filmsaldot därifrån 9 filmer för 50€. Inte illa, om ni frågar mig! En annan guldgruva när det kommer till filminköp är nog Tuuri, och som ni förstår är det nästan omöjligt för mig att inte komma hem med nån ny film därifrån. Så även i måndags, släpp lös mig och jag hittar massor att handla hem, oftast för väldigt liten summa pengar.

Mina nyaste tillskott till filmsamlingen:
- Dirty Dancing
- Fast & Furious 5 (och 7:an finns på väntelistan)
- Sinister
- The Conjuring
- Titanic
- American Pie Reunion
- Twilight 1 och 4
- Äideistä parhain
- Fifty Shades of Grey
- Hobbit-trilogin

Alla dessa filmer är väldigt sevärda och hör till mina favoriter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar