27 juli 2015

London: Madame Tussauds

Vår första dag i London började med ett besök till Madame Tussauds vaxmuseum. Vi fick verkligen vara tacksamma att vi förhandsbokat biljetterna, för det var helt sjuukt mycket folk i farten! Köerna var säkert hundra meter långa. Madame Tussauds var ett riktigt coolt ställe, men jag tror de skulle vinna på att organisera lite bättre.. Nu var det så fruktansvärt mycket folk på ett ställe att man bara fick trycka sig fram och hoppas på att få en skymt av den vaxdockan man hade tänkt sig. Att ta en "selfie" med nån kändis var nästan omöjligt. Vet inte om det alltid brukar vara sådär mycket folk i farten, men det var nästan hemskt. Tack och lov att jag tog många bilder så jag åtminstone kan njuta av upplevelsen i efterhand. För det var verkligen en upplevelse!

Madde träffade på Julia Roberts
Tycker ondi Nicole sko böv jet naliti..
Deppas Jånny
Själv träffade jag på Brangelina!
Ni ser ju själva - helt krejsit!!!
Marilyn och jag hade ganska olika kroppar, HAHA!
Ut och spanar med E.T...
Finn ett fel.
Jacksosas Miikael
Kalle träffade på sin gamla polare Jimi Hendrix! 
.. och jag fick äntligen träffa min tonårsidol Brittan!
Sen gick vi ner i "The Chamber of Horrors", som sist och slutligen inte alls visade sig vara så hemskt

I slutet av turen genom museet gick Kalle och jag på 4D-bio. Där fick vi se några av Marvel's superhjältar i en otroligt cool skapelse. Stolarna vibrerade, det sprutade lite vatten i ansiktet på oss och vinden pustade i nacken. Verkligen häftigt! Efter det fick vi som hade "VIP-armband" gå genom Star Wars-utställningen innan vi gick ut. Också väldigt intressant!

Jag träffade på min kompis Yoda!
Kan varmt rekommendera ett besök till Madame Tussauds om ni är i London!

1 kommentar: