31 juli 2015

Sista semesterdagen



Så var dagen kommen. Fredag 31:a juli. Sista semesterdagen för denhär så kallade sommaren. Bara en ynka helg kvar, så återgår livet småningom till normala rutiner. På måndag får jag packa väskan och bila iväg till Kimo. Till mitt nya jobb. Får lära känna nya kollegor, nya barn, nya arbetssätt. Säga hejdå åt sovmorgnar och slöa, lediga dagar. Varmt välkomna ordentliga mattider och träningsrutiner. Och säga hej åt nya utmaningar. 

Ingen har väl undgått att denna sommar blev ett riktigt fiasko. Den kallaste sommaren på 60 år, säger de. Fem veckor har jag varit ledig, och tre dagar har jag solat. TRE! Har doppat mig fem gånger på hela sommaren, fördelat på två dagar. Förra sommaren låg jag på stranden nästan varje dag i tre veckor. I år blev det två dagar. SUCK. Finns inga ord. Blir det inte en varm och vacker höst så misstänker jag att dedär 8 dagarna semester jag fortfarande har kvar snabbt förvandlas till en södernresa i nåt skede... 

Men åtminstone har jag hunnit med allt jag hade tänkt mig denhär sommaren, och lite till. När jag läser igenom inlägget med mina semesterplaner så får jag nog bocka av det mesta. Det blev aldrig nån träff med Yrkesklassen, det skjöt vi upp till hösten istället. Och ute vid mamma och pappas villa har jag inte varit, men det kan ni väl förstå att beror på vädret. Inte mycket till solande och slappande heller... Men annars är jag nog nöjd, har ränt på så mycket att jag inte ens märkt hur fort tiden flutit iväg. Vädermässigt blev det kanske den sämsta sommaren i mitt liv, men sådär mentalt så var dethär en tusen gånger bättre sommar än förra året. Får väl åtminstone vara tacksam för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar