4 juli 2015

Träningslistan

Häromdagen hade Malin gjort en träningslista som jag kände att jag måste fylla i, bara för att bevisa för mig själv hur mycket bättre jag mår när jag är i full gång med träningen.. Som ni kanske fattat så har det legat lite lågt på den fronten det senaste.. året? Tja, tar det lite lugnt nu i sommar och vilar upp mig (läs: blir frisk!), och sen kör vi fullt ös medvetslös i höst igen!

Hur ofta tränar du?
- I vanliga fall 5-7 pass i veckan - 2x zumba, 3-4x gym, cyklar och promenerar så ofta jag hinner. Just nu? Försöker komma mig på nån promenad och cykeltur i veckan.
Vad är din favorit träningsform?
- Dethär är en knepig fråga, för det beror så väldigt mycket på årstiden. Sommartid älskar jag att cykla, skulle kunna åka ut på långtur varje kväll. Vintertid däremot så stänger jag helst in mig i gymmet några timmar i veckan. Annars så är ju zumba kul året om..
Varför?
- Om vi nu säger att zumba är favoriten, så är det nog för att man blir så glad av det! Tänk att dansa till bra musik, ha roligt tillsammans med andra träningsglada typer, och knappt märka att man tränar!
Favoritövning?
- På gymmet är det nog benpressen tror jag, för jag är så bra på det.
Favorit muskelgrupp?
- Rumpa och mage! Fast det är tyngst..
Var tränar du helst?
- På Studio Z, faktiskt. Saknar nog det stället otroligt mycket!
Någon träningsform som du skulle vilja prova på?
- Crossfit! Men vet att det inte skulle gå med min skitrygg.
Vad är målet med din träning?
- Att hållas frisk (och snygg), gå ner nåt kilo och bygga lite mer muskler.
Vad finns i din gymväska?
- Träningsskor, handduk, vattenflaska, gymhandskar, sockor, träningsdagbok, hårband och pulsklocka.
Vad har du helst på dig då du tränar?
- Tights och nån snygg topp.
Vad lyssnar du helst på då du tränar?
- Radio!
Tränar du helst ensam eller i grupp?
- Går gärna på ledda pass. Men visst är det skönt de gånger man får vara ensam på Gnistan också!
Vad äter du helst efter ett svettigt träningspass?
- Kvarg! Omnomnom...
Vem är din förebild då det gäller träning?
- Tror inte jag har nån sån.. Kanske nån riktigt duktig typ som verkligen kämpat för att gå ner i vikt eller komma igång med träningen?

Några svettiga gymbilder från förra året, vassågoo baa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar