12 september 2015

En tröttsam vecka

Det är väl inte alla 24-åringar som ligger på soffan klockan nio en lördag kväll och gäspar och funderar om hon borde gå och lägga sig. Vanligtvis är jag ju en riktig nattuggla, som hittar på sak efter sak att göra tills klockan mitt i allt visar elva. Och då ska det ännu kollas Instagram, läsas bloggar, pratas med sambon... Om vi sätter ihop ekvationen såhär: Jag har haft öppningsskift fyra dagar denna vecka, och haft alarmet på 6:00. Så även idag, trots att det var lördag. Idag har jag varit på Måtasberget i Jeppo hela dagen som kansliarbetare på Rapakunkku. Kom till Jepo 7 i morse, åkte hemåt ungefär tolv timmar senare. Med fem dagar dålig sömn i bagaget, i genomsnitt fem-sex timmar per natt, och barn som nyst mig i ansiktet hela veckan, kan ni gissa måendet just nu. Om jag inte blir förkyld så är jag nog Stig-Helmer... Den stora frågan lyder: Hur länge är jag förkyld när jag väl blir det? Förra året var det 4 + 4 månader med tungt huvud och nästäppa. NEJ TACK till att uppleva det igen.

Det var egentligen meningen att jag bara skulle åka hem och duscha efter dagens biltävling, och sen styra kosan mot Jeppis. Kalle är nämligen där med sitt band Tasty Daze och spelar på Ostrobothnia Music Expo. Men vet ni, jag var alldeles för trött, och mina lakuremmar, mjukisbyxor och tystnaden lockade mycket mer. Så jag valde soffan. Och det känns lite som jag är 40+ när jag ligger här hemma och stirrar i taket en lördag kväll. Orkar inte ens trycka igång tv:n. Fick faktiskt upp YouTube, så fina låtar blir min kvällsunderhållning. Har en sprillans ny inredningstidning som väntar på mig i köket också. Men först ska jag bara....... Jaja. Ni vejt hor e je (skulle jag aldrig skriva). Trevlig lördag på er! Imorgon sover jag länge och beger mig sen till Nykaabi för en ridtur med den finaste tanten surtant, som jag inte träffat på tre veckor. Hoppas på solsken och härligt ridväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar