26 september 2015

Förlängd weekend

I och med att jag varit sjukskriven sen i torsdag (nå, egentligen for jag ju hem efter halva dagen redan på onsdag) känns det som om denhär helgen håller på förevigt. I morse när jag vaknade vid halv tio var jag lite sur för att jag inte sov längre, det var ju i min värld söndag, och sista lediga dagen innan jobb. Men sen slog det mig att nä väntas, det är ju bara lördag...

Idag har jag alltså rotat runt i höstplanteringarna, bytt sängkläder, handdukar osv. (ut med spybobborna, tvi!), gjort franska och korv till lunch/middag samt varit på Kerstins 60-års kalas. Detdär med franska och korv var annars en smårolig grej.. Förra helgen när jag och Linn gick på vandringsleden kom vi in på att de brukar göra omtalade maträtt rätt ofta. Själv konstaterade jag att jag aldrig, så länge jag bott hemifrån, tillrätt franska och korv. Fem år har jag alltså bott hemifrån. Nå, förstås kunde jag inte sluta flina åt detdär, så när jag gjorde veckans matlista skrev jag förstås in - just det - franska och korv. Och visst var det gott, med lite turkisk TAT-majonnäs! Så he va han storyn...

Ikväll har sambon och jag tänkt åka iväg till Jeppis på bio, på uppföljaren till Maze Runner. Tills dess ska jag ge mig in i USA-världen once again. Det är inte länge nu så kan jag avslöja vår reseplan. Bokningen ligger runt hörnet! Den som väntar på nåt gott...

Testar nya webcamen, får väl godkänt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar