25 september 2015

Ledig fredag

Good morning folks! Här ligger jag, fortfarande i sängen, efter vad som kunde ha blivit en lång och skön natts sömn. Men det går ju sällan som man tänkt sig... Hade lite svårt att somna igår kväll, och när jag äntligen fick tag i sömnen vaknade jag av att Kalle började brutalhosta och fick gå och spy. Tog ungefär 1,5h att somna om efter det.. Sen ringer Kalles pappa vid halv åtta och frågar om han ska komma i jobbet idag. Och när jag somnat om efter det ringer nån fakin försäljare till min telefon och babblar på nonstop i tio minuter. När jag lyckats gnugga tillbaks sömnskorven i ögonen ringer telefonen igen. Denhär gången drog jag mot röda luren och svor och bannades - vilken bra start på dagen!

Men för att vara lite positiv så mår jag betydligt bättre idag, tackar som frågar. Känner ordentlig hunger för första gången på tre dagar. Funderar hur jag ska fördriva denhär dagen, sjukskriven som jag fortfarande är (för att inte starta en magsjukeepidemi på dagis, förstår ni). Kanske jag skulle komma mig ut på en kort promenad, för att reda upp tröttheten i kroppen? Och kanske åker jag till Härmä och söker nya regnkläder, som jag ändå planerat att göra efter jobbet idag? Senast imorgon borde jag också styra iväg mot Vasa för att reda ut det största problemet i mitt liv just nu - datorlösheten. Jaja. En sån fredag i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar