4 september 2015

Tortillaperjantai

Happy friday! Elo naa. Denna fredag trotsade jag molnen och trampade iväg mot jobbet vid halv niotiden. Skulle visa sig att jag fick ångra det beslutet... Allt såg bra ut när vi gick ut på eftermiddagen, solen sken och det var relativt varmt. Barnen började droppa av en efter en, i samma takt som molnen rullade in. Där vid halv fem hade jag ett barn kvar, och det fanns ett moln på himlen - ett stort, mörkt ett. Tänkte att nog hinner jag cykla hem innan det börjar regna, men sini tji fick jag! När min jobbdag officiellt var slut 16:50, och sista barnet åkte hem, skvalade regnet ner utanför. Så det var bara att släcka, låsa och ringa efter förstärkning. Tack och lov att Kalle var hemma och kunde komma och hämta mig.

Till middag blev det tortillas, en av våra absoluta favoriträtter! Men tydligen åt jag alldeles för mycket (sällan...), så nu ligger jag i sängen och vilar och mår illa. Regnet öser ner utanför fönstret, och jag funderar om jag ska gå på gym nu ikväll eller imorgon på morgonen. Som måendet är just nu lutar det nog mot 0800 imorgon... Har också x-antal papper jag borde printa ut, och sisådär 300 bilder att gå igenom. Så utan att göra lär jag åtminstone inte bli denna fredag!

I min tortilla brukar jag ha: 
- tacokryddat maletkött
- riven ost
- rå lök
- gurka
- tomat
- salsasås
- creme fraiche
- guacamole

Och det ska vara ditklickat i precis den ordningen, annars blir det feeeel!
Tycker du om tortillas, och i så fall, hur äter du dina?

3 kommentarer:

  1. Mm, va gött! Men, vann e salladin? 😯

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bruk int ork lägg na sallad tå vi e bara två, för he e bara ein åv oss som äter e ;)

      Radera
  2. riven ost, maletkött,majs, salsasås,sallad,gurka,tomat, rödlök,ananas och creme fraiche. i den ordningen. :)

    SvaraRadera