19 oktober 2015

Den annalkande sexårsdagen

Om mindre än två veckor firar Kalle och jag sex år tillsammans. De senaste åren har vi, istället för att köpa dyra, onödiga presenter åt varandra, gjort nåt tillsammans, eller köpt något vi behöver till hemmet. Igår kväll när vi började fundera på hur vi ska fira i år, lät det såhär:

Mimmi: Va ska vi göra tå vi har sexårsda?
Kalle: Ja vejt itt, na råolit sko vi jo no måst jöra!
Mimmi: Joo.. No vejt ja! Vi kan fa på spa!
Kalle: På spa? Janå vi kan no fa..
Mimmi: SÄG ITT TI TROPICLANDIA!!!
Kalle: *flinar*

Nå, efter en tids googlande hittade jag ett spa som föll mig i smaken. Föreställ er bara vacker miljö (mitt i en fakin nationalpark!), modernt spa och hotell, vandringsleder utanför dörren, utebad, dusch som doftar som regnskogen... Låter det inte perfekt? Tyckte jag också! Och därför beslutade "vi" oss för att åka iväg 500 kilometer till Koli, 75 km från Joensuu. Ifall ni undrar varför jag skrev vi inom citationstecken, så är det för att sambon kanske inte var lika entusiastisk som jag över spavalet. Han hade säkert hellre åkt till Tropiclandia eller Härmän Kuntokeskus... Men sen var det så att han råkade yttra orden "Ja gör jo allt för te gumson", så jag måste ju utnyttja det. Så Koli Relax Spa it is! Nån som har erfarenheter? Tackar gärna och tar emot! Vi har inte bokat ännu, funderar fortfarande på om vi ska åka fre-sö eller bara lö-sö. Det är ju ändå flaka betan dit..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar