13 oktober 2015

Den otroligt korta arbetsveckan

HELLO. Min arbetsvecka slutade lika fort som den började, och nu har jag officiellt höstlov! Hade öppningsskifte idag, men jobbade bara till 12:15, då jag styrde kosan söderut och liftade till Karperö, där vi hade träff med läroplansgänget. Strax efter tre var vi helt genomstekta i huvudet, och bestämde oss för att dagen fick vara slut. Kom hem, slappade några minuter på sängen, och satte sen igång med matlagning. Spaghetti och morosås idag, inget lyxigare än så på en sketen tisdag (som känns som en fredag). Efteråt vände jag ihop en basilika- limeparfait inför torsdagens Forever-demo. Och nu är jag helt slut och mår halvt illa och är superdupermegatrött. Och ännu borde jag orka prissätta de sista loppisgrejerna och åka på zumba 19:45. 

Men vilken tur då att jag är ledig imorgon, och fyra dagar framöver. Eller ja, ledig och ledig.. Ni vet ju hur det brukar gå för mig. Imorgon tänkte jag inleda dagen med ett Jeppisbesök och zumbapass, bara för att jag kan, och för att det är en utmärkt start på dagen. Sen är det bakning, dammtorkning och köksstädning som står på agendan, och på kvällen har vi ännu styrelsemöte med NNSB. Och det var bara den första höstlovsdagen... Jaja. Utan att göra lär jag ju i varje fall inte bli!

Trevlit höstlov påå edar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar