15 oktober 2015

Håller tidtabellen


Okej så jag är på lite bättre humör idag. Allt som behövdes var en god natts sömn! Min andra höstlovsdag började vid 10-tiden. Kände mig hurtig, så jag dammsög det sista som var kvar, städade vessan, gjorde en laxcheesecake, skurade golven, dammade kuddar och täcken, och satte igång en diskmaskin... Nu slappar jag några minuter i väntan på eventuellt kaffebesök i form av Marie. Ännu är mattorna odammade, men det tror jag min kära sambo ska få äran att göra när han kommer hem. 

Ikväll ska jag ju ha Forever-demo, och förvånande nog är i princip allt klart för gästerna att anlända. Återstår bara mattorna på golvet, diska bort några stekpannor och duka fram lite koppar och fat. Händer nog väldigt sällan att jag är ute i såhär god tid! Annars brukar jag baka ännu en timme före, diskbänken svämmar över och det är fortfarande dammigt i halva huset. Fördelen med att vara ledig, kan vi väl säga! Nu borde jag bara skruva ihop en hylla och ta en dusch, så är jag redo själv också. HA EN BRA DAG! He ska jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar