10 oktober 2015

Ledig lördag


Häjhäj! Här ligger jag i soffan och chillar medan hamburgerbrödssmeten jäser så fint i hushållsassistenten. Det börjar kurra i magen, så snart får jag väl så lov att ringa sambon och sätta igång med lite matlagning. Baconinlindad grisinnerfilé med mustapekka, klyftpotatis och bearnaisesås hade vi tänkt oss idag. Lördagslyx! Sådär annars så njuter jag av en helt ledig lördag, det händer väldigt sällan i mitt liv nämligen.. Visst finns det saker att göra, som att förbereda inför nästa helgs loppis (reklam upcoming!), kratta löv, samla ihop de sista äpplena som fallit ner, skriva NNSB-protokoll, städa, tvätta kläder, baka... Men jag tar det med ro. Inget som jag egentligen måste göra, så då gör jag vad jag känner för, när jag känner för det. 

Ikväll är jag faktiskt påväg ut på lite galej, tro det eller ej! Redan för nån vecka sen fick jag en inbjudan till Kimo UF:s 120-års jubileum, och jag tänkte tillbaks på höstfesterna de haft där tidigare, som varit riktigt trevliga. Har tjatat och tjatat på sambon att vi ska åka, men nä, he låsa itt na. Conny har tjatat och tjatat att jag ska komma, och igår slog jag näven i bordet och anmälde mig. Själv. Sa åt Kalle att HA! Denhär gången får han vara chaufför åt mig. Har hänt kanske tre gånger på sex år... Så nu återstår bara det värsta då: Vad ska jag ha på mig? I-landsproblem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar