21 oktober 2015

Lugna veckan

Kan inte riktigt sluta förundras över att jag blev förkyld precis när jag hade en lugn vecka i schemat. Jag menar, när har det hänt förut!? Brukar ju alltid ha inplanerat hundratusen saker som jag sen får stryka, en efter en, på grund av förkylning och dålig ork. Nå, den här gången får jag väl konstatera att lyckan var på min sida. Hade så gott som ingenting inskrivet i veckoplaneraren när denna vecka började. Bara mina arbetstider, tisdagens zumbapass och en tur med Elli på söndag. Zumban fick jag förstås skippa igår, och sen tillkom det ett möte som jag ska på till dagis ikväll. Men annars är det lugna puckar. Och det är så himla skööööönt! Lika mycket som jag älskar att ha femton bollar i luften och rusa från en sak till en annan, så uppskattar jag de dagar när jag bara får vara.

Igår t.ex. kom jag hem från jobbet halv tre. Gjorde inte ett jäkla skit på hela kvällen. Värmde några spenatplättar till middag, kollade tv, surfade runt på nätet, beställde nästa helgs hotellövernattning, bläddrade i huskataloger.. Och gott gjorde det. Idag känner jag mig faktiskt lite piggare. Fortfarande rosslig i halsen, men definitivt mindre hängig. Så förutom mötet ikväll tänker jag fortsätta på samma bana. Slappa och dricka en stor kopp med ingefära-honung-citronte. Brukar inte tro på såntdär hemmakurs-humbug, men hey, det funkar ju uppenbarligen!

Från höstens fotografering med Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar