27 oktober 2015

När det finns energi

Vet ni, min energi och mitt mående just nu är nåt helt annat än den här tiden förra året. Då gjorde bara tanken på att få till stånd något vettigt om kvällarna mig trött. Hade för det mesta huvudvärk när jag kom hem från jobbet. Täppt i näsan, sjuk i halsen eller allmänt hängig var vardagsmelodin. För det mesta var jag riktigt trött och hade energinivån på noll, så att t.ex. räfsa en halvtimme som jag gjorde idag skulle inte ha kommit på fråga utan att ha vilat lite först. Och aldrig i livet att jag skulle ha orkat plocka disken, åka och handla OCH sortera kläder ännu efter det. Dessutom är jag på väg på zumba om en halvtimme, och inte ens det känns motigt.. Okej, liiite tar det emot nu efter att jag satt mig i soffan, men vet att bara jag hoppar i träningskläderna och kommer mig iväg så är det inget problem med orken. Och det är så jävla skönt!

Vi kan väl konstatera att det bästa som hänt mig är att jag fick nytt jobb och kom ut ur det där gamla skithuset. Har varit förkyld FYRA DAGAR den här hösten. Förra året i månadsskiftet oktober/november hade jag varit förkyld SJU VECKOR. Och inte blev jag frisk efter det heller... Hade mer eller mindre huvudvärk 4/7 dagar, sov dåligt på nätterna, bihålorna värkte och jag var konstant trött. Nu känner jag mig bara pigg och alert och har hur mycket energi som helst. Det är nästan så att jag har för mycket energi, och därmed för fullbokat program. I morse när jag pussade sambon hejdå tänkte jag på att vi pratat väldigt lite den senaste veckan. Orsaken? Jag ränner land och rike runt när jag får chansen, och han likaså, alternativt sitter han bänkad framför Playstation och jag försöker hinna med bloggen.

Så att ha mycket ork behöver inte alltid betyda att ha tid för mycket...
Just sayin'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar