1 november 2015

Husvisning: Kontio hirsitalo

Den andra husvisningen jag och Linn gick på i söndags var i Sundom, på ett nybyggt område. Många av husen där fick mig att aah:a och ooh:a, och det kändes lite som om jag borde gå där förbi nån kväll och stalka... Haha nänåmen! Huset som förevisades var ett Kontio-stockhus. En gång i tiden var jag väääldigt såld på stockhus, men sen när jag började tycka om mer modern stuk på hus föll det bort som husval. Men nu måste jag säga att jag nästan kan överväga stockhus igen. Utsidan var kanske inte riktigt i min smak, men direkt jag steg in genom dörren smälte mitt hjärta. Det första man såg - en öppen spis i ett vardagsrum med högt till tak och stora fönster. Öppna ytor. Och sen DOFTEN! Finns nog inte mycket som klår doften av stockhus, alltså. Och sen plussar du på doften av den öppna spisen.. Ju mer jag gick runt i huset desto mer imponerad var jag. Hade kanske valt andra ytor och detaljer, men planlösningen var ruskigt bra alltså! Stor och öppet, rymligt och framförallt - modernt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar