25 november 2015

Inte som planerat

Alla dagar går inte riktigt som man tänkt sig. Idag efter jobbet var det egentligen meningen att jag skulle slänga i mig lite mat och sen bila iväg mot Sundom i sällskap av Tees. Hade blivit inbjuden till en bloggkväll vid Malin's foodie living, och såg verkligen framemot att åka, i och med att jag inte hade passligt förra året när ett liknande evenemang ordnades. Det utlovades bland annat havtornsglögg och cupcakes... Nå, alltid kan man inte ha flyt i livet. Miles blev nämligen sjuk så Tees hamnade att stanna hemma den här gången. Jag försökte febrilt ragga en medresenär, men utan lycka. Och jag kände verkligen inte för att köra till Sundom och tillbaka i detta väder helt själv... Så ingen bloggkväll denna gång heller. F-A-N.

I stället har jag fått gjort en hel del här hemma. Jag kan nu meddela att all julbelysning är uppsatt! Dessutom har jag plockat fram alla gardiner och kuddfodral, så det är bara att sätta igång med dem så fort jag har nån stund över... Har till och med tjuvstartat med dammtorkandet lite, så vem vet, kanske det finns en chans att vi har ett julpyntat hem på lördag! He sku va naa he. Sen hann jag gå på gym idag också, vilket bara är hemåt. Och fick äta min bortglömda favorit plommonkvarg (vispgrädde, kvarg och plommonsylt) till kvällsmål. Nu ska det bli skönt att krypa till kojs. Snart fredag igen...

BÄÄ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar