30 januari 2016

Det där partyt då

I torsdags kunde ni läsa om mitt partyfixarintresse, och hur jag älskar att fixa och ställa inför en kväll med gäster. Nå, det jag glömde att nämna var att jag ofta, på något underligt vänster, lyckas dra ut så mycket på tiden att allting blir gjort i sista minuten.. Vissa gånger har jag panikdammsugit ännu femton minuter innan gästerna anländer, en annan  har jag tajmat diskmaskinen dåligt och haft hela diskbänken full av disk när det knackat på dörren.

Den här gången hade jag ju min lilla hjälpreda på plats, och förutom att kavla pajbotten, trycka ut cookies, steka maletkött och baka en hjärtformad piimäkakku, så måste vi ju förstås ha lite saftkalas, bygga en koja, lyssna på KAJ och rita lite. Och jag blev lite smått efter i tidtabellen. Vilket slutade med att jag inte hann göra dedär baconmuffinsgrejerna. Åt mat en halvtimme innan gästerna skulle anlända, stod och fyllde piroger när "demonstranten" kom (tur att det bara var Tees, haha!), och vispade maräng när gästerna knackade på dörren. Vilken tur att det bara var tre pinnar som kom, och att alla var känt folk... Inte så farligt alltså, att jag blev lite efter i tidtabellen.

Marängpajen ska ni få receptet på alldeles snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar