28 januari 2016

Partyfixaren

Jag vet inte med er, men jag fullkomligt ä-l-s-k-a-r att bjuda in till olika hemmapartyn. Kanske inte så mycket för att delta i själva partyt, utan mest för charmen att vara värdinna. Ni vet, man måste tvinga sambon att städa hela huset. Sen får jag piffa till lite extra med inredningen, kanske köpa hem ett nytt knippe blommor och tända några doftljus. Diskbänken måste åtgärdas, sängen bäddas. Och så förstås det allra bästa - jag får bjuda på något gott! Oftast brukar jag testa nya saker inom bakningen när jag bjuder in till "party". För ni kan väl gissa att det som bjuds är det viktigaste hemma hos bagaren när hon ska ha gäster...

Just i detta nu håller jag faktiskt på och ställer för ett party jag ska ha ikväll. Då kommer Tees och demonstrerar Perfect Home och några vänner och bekanta dyker in för en hoppeligen trevlig kväll. Brukar tänka, och hoppas att mina gäster också känner det, att det inte är för att köpa/sälja massa onödiga saker jag håller demon som Enjo, Mary Kay, Tupperware osv. Nej, det är för att träffas och umgås och ha en trevlig kväll med lite smått och gott att tugga på. Att få bjuda in ett gäng hem till sig och bara vara. Skratta och prata. Men mest för att få äta nåt gott faktiskt. HAHA!

Vad jag ska bjuda på ikväll då? Malin's ägg-baconmuffinsgrejs, tacopastejer, amerikanska chokladcookies och citronmarängpaj. Och sen ska vi se om det blir en femte grej också.. Har nämligen superbagaren, lånedottern S här som hjälpreda!

4 kommentarer:

  1. haha, kände så igen mig i det här :D älskar också att vara värdinna och ordna fest!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tur att det finns andra "partyfixare" där ute :D så himla kul att fixa! men igår blev jag påmind om baksidan med det hela.. att diska undan efteråt :S

      Radera
  2. Tur att du är bästa partyfixaren - förväntar mej något alldeles extra den 25.3 ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, kanski liti annat slags party he ;)

      Radera