9 januari 2016

Saturday 9/1

Skönt med lördag och sovmorgon. Steg upp vid elvatiden, och har egentligen inte gjort så mycket förutom att äta frukost (halv ett!) och städa köket. Kalle hamnade på jobb, så jag har fått dona på i lugn och ro (läs: ingen störande musik). 15:30-16 är det allmän visning av vårt hus, så lite hamnade vi att fräscha upp här.. Dammsugningen återstår, men det hoppas jag att gubben hinner med bara han kommer hem nån gång! Sen ska vi göra kycklingfärsburgare och batatfranskisar till lunch/middag. Och så tänkte jag krona dagen med en promenad tillsammans med Louise. Annars lugnt bara!

Härliga vyer genom sovrumsfönstret idag. Äntligen lite snö!
Gjorde en smoothiebowl till frukost. Kanske inte så snygg som jag tänkt mig men desto godare! Innehåller: Mandelmjölk, Forever-vaniljshakepulver, blåbär, spenat, mango och jordgubbar. Toppat med ½ banan, vildhallon och kardemumma. Yum!
 Köpte nya zumbaskor...
 ... för de gamla hade verkligen sett sina bästa dagar.. Så glad att jag hittade ett par Glagla-skor, de är bäst på zumban! Att de dessutom var på rea gjorde både mig och plånboken glad.
 Den bästa konstellationen jag åstadkommit i mitt liv, utan tvekan.
 Köpte en ny amaryllis på mellandagsrean, och nu blommar den så fint med 5 blommor. Och nästa knopp slå snart ut...
 Resterna av nyårsbuketten och troligen den sista hyacinten i år.

Sånt hemma hos oss idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar