7 februari 2016

060216

Min lördag började vid halv elvatiden. Som vanligt på lediga dagar svepte jag runt i huset likt en tornado utan mission. Fick inget vettigt uträttat i nån slags logisk ordning, utan bytte mellan att plocka disken, vattna blommorna, tvätta ansiktet och bädda sängen ungefär tretton gånger innan jag hade gjort allt jag skulle göra på min "lördagsrunda". Åt lite frukost/lunch där emellan och åkte sen iväg till Jutas, där jag spenderade största delen av dagen. Kalle var nämligen på isracing i Nedervetil igen, och jag hade absolut ingen lust att ligga hemma på soffan för mig själv hela dagen. Vilken tur då att min kärnfamilj var med på lite umgänge!

Vi gjorde väl inget särskilt egentligen. Gick på Bildströms café, grävde igenom gamla skolsaker, åt potatismos & korvsås och pratade om mammas 50 årsfest och livet i allmänhet. Åkte hem efter ungefär fyra timmar hem-hemma. Gjorde inte mycket hemma heller, ritade lite kök och flyttade över bilder från telefonen till datorn. Kalle stack iväg till Vasa på "killkväll" och själv suckade jag över att behöva ligga ensam på soffan ännu en lördag kväll. Nå, tack och lov så läste Maria mina tankar och skickade och frågade om hon fick komma och våldsgästa. Och visst fick hon det! Vi drack te, åt mockarutor och pratade om allt mellan himmel och jord. Pratade så jag nästan blev hes.

Maria åkte hem och jag öppnade ett tomt inlägg klockan två(!) på natten. Är nämligen inte det minsta trött. Borde kanske ha tänt till i min hjärna när jag yttrade orden "ja kan itt drick te på kvelldan fö ja får itt sovd na tå". HRRM.

Good morning world.
Dagens smoothiebowl: Mandelmjölk, fibermix, avokado, blåbär, spenat, riven ingefära och citron. Toppat med banan, hallon, kardemumma och chiafrön. NAM!
Blev en bit chokladtårta och en tekopp på Bildströms café.
Kvällsgodis: Olika smaksatta nötter. Så bra att det finns att köpas Parrots på bybutiken när suget slår till!
... och sen fick jag offra mig och äta en halv mockaruta till min tekopp. Tror inte att siffran jag såg på vågen i morse går neråt efter denna dag. JUST SAYIN'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar