21 februari 2016

Den långa, allt för korta helgen

Nå hej påå edar! Här har det varit ovanligt tyst i helgen, jag vet.. Det bara blev så. Har haft fullt upp som vanligt. Ni vet, "ledig helg" är sällan samma sak som "programlös helg". Förutom att skrinna och öva revy hann jag också hälsa på Tees igår. Idag har jag gått på café med min syster, revyat och hälsat på Madde. Och plötsligt var helgen, som kändes lång på grund av de två sjuklediga dagarna i slutet av jobbveckan, över. Jobbet och orosmolnen hägrar i horisonten. Revynerverna är på inkommande. Hinner inte med hälften av det jag borde eller vill. Försöker andas iiin, andas uuut, men det är inte alltid så lätt. Men säg no når livi e he! Helgens quote: "Kun kaikki menee päin mäntyä, paista pannukakkua".

Kaffedejt på härliga Mommos café med systeryster. 
 Söndagsmys med te, glass och timtals av diskussioner tillsammans med Madde och kulan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar