30 maj 2016

Sista veckan på förskolan

Jag vet att jag alltid tjatar om hur fort tiden går, men vet ni, det är ju sant! Tyckte det var alldeles nyss som jag bytte från dagis till förskolan efter sportlovet, i februari-mars. Och nu har vi bara fyra(!) förskoledagar kvar så får jag vinka adjö till mina kids. Då far de på sommarlov och sen blir de förstaklassister i augusti hela bunten. Helt otroligt...

Annars är det också mycket på gång just nu, som ni kanske förstår på den skrala uppdateringen. På jobbet förbereder vi för sommardagis och terminsavslutning, hemma är det mest resesaker som går genom huvudet, Basti ska tapetsera sovrummet och jag leker inredningsnisse, och sen kör vi Sorakunkku i Jepo nästa helg (11.6.), alltså är det en hel del att stå i inför den tävlingen. Och däremellan försöker jag hinna träna också, så jag inte ser ut som en flodhäst på stranden. Bara en flodhästbaby...

Har så många inlägg i mitt huvud som jag gärna skulle plita ner i text åt er, men det finns inte tid. Nå, den här veckan och nästa har jag faktiskt tidiga skiften och slutar redan runt klockan två, så då kunde jag kanske få nåt till stånd. Men då finns det ju en risk om vädret ska vara lika härligt som idag, att jag bara balkonghänger och går ut på långpromenader, i stället för att sitta inne och blogga. Jaja. Den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar