2 juni 2016

Sommarlistan

Karolina har gjort en trevlig sommarlista som jag förstås inte är sen att haka på:

Vilka är de tre första sakerna du kommer att tänka på när du hör ordet SOMMAR?
- Glass, solglasögon och måsskrik

Vilken smak på glassen beställer du?
- Hallon-saltlakrits eller lemoncurd. Men helst ska det ju nog vara Marianne-pehmis!


SIA eller Ingman?
- SIA, alla gånger!

Var tillbringar du helst din lediga kväll?
- Ute längs vägarna nånstans, eller på en terrass med en kall cider i handen.

Ska du gå på student- eller examenskalas?
- Nej, faktiskt inte!

Smörgåstårta - najs eller bajs?
- Typ det bästa jag vet, borde verkligen göra oftare...


Var hittar man dig en regnig dag?
- Inne på soffan framför en film, eller under filten med en bra bok.

Var och hur firar du midsommar?
- I år är ju allt lite annorlunda, så om allt går enligt planerna befinner jag mig nånstans i Chicago-området i midsommarhelgen!

Vilken blir årets sommarplåga?
- Jag antar att det blir den där "Trädgårn" med Jakob vad-han-nu-heter. Huvvadådi!

Vilket är ditt bästa tips för att koppla av i sommar?
- Släck ner wifi, gör en god smoothie och sätt dig ner i solstolen. Se till att inte ha för många måsten!

Ska du resa någonstans i sommar?
- HELL TO THE YEAH! 5 veckor i USA, om nån har missat.

Ska du sommarjobba, eller har du semester?
- 6 veckor semester, eller vad man nu ska kalla det.. Min tjänst går ut 30.6 så egentligen är jag ju arbetslös i juli...

Den ultimata sommarmaten för mig är?
- Något grillat. Jordgubbar. Och så förstås "somarmaatin", dvs. nypotatis, fake-pickalakan och Årvasskinka.


När tar du det första doppet?
- Brukar nog vara ganska sent. I år hoppas jag det blir före midsommar! Men inte på hemmaplan då...

Beskriv din idyllsommar?
- Lediga sköna dagar med så lite måsten som möjligt. VARMT och bra väder. Ni vet, ungefär som mina fem semesterveckor 2014. Shit, inte många somrar som kan toppa den, tror jag!


Avslutningsvis: Nämn tre saker du ser framemot med sommaren 2016!
- USA-resan
- Balkonghäng
- Cykelturer i kvällssolen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar