23 juli 2016

Tillbaks till LA

Torsdag, och det var dags för mig att säga adjö åt Las Vegas. Tillbaks till Los Angeles och lite mer normal temperatur.. Tog en taxi från hotellet till Greyhound-stationen vid elvatiden. På bussen mellan tolv och halv sex ungefär. Inte mycket intressant att berätta, satt mest och funderade och beundrade landskapen, sov lite.. En paus på McDonald's, annars raka spåret. Sista gången längs vägarna i USA för min del, på vem vet hur länge... Åtminstone är jag säker att jag ska återvända i nåt skede!

Steg av vid Greyhound-stationen och tog buss nummer 60 och kom mig efter en en minuters promenad till mitt hotell, Stay on Main. Ganska bra planerat, om jag själv får säga det! (fast jag inte alls hade kollat var i downtown stället var på förhand). Ni ska förresten inte googla på detta hotell, eller Hotel Cecil som det hette tidigare. Kalla kårar och skräckhistorier. Checkade in i ett hostel-rum med sex sängar, men jag var den enda i rummet. Tog en snabbdusch, googlade lite, hoppade i fräscha kläder och begav mig sen på äventyr - dags för bio!

Tyvärr väntade jag på en buss som inte ens existerade(?), och klockan tickade, så det slutade med att jag fick ta en taxi till biografen. Nå, lite sved det ju att betala 15 dollar för nåt jag kunde ha fått för 1,75, men har man inte tid så.. Kvällens filmval blev Ghostbusters i 3D. Måste säga att jag tyckte det var en riktigt bra film! Fast jag inte hade så stora förväntningar. Popcorn till middag var ju också en hit, hehe.. Fick vänta cirka tjugo minuter på bussen som sen tog mig nästan ända tillbaks till hotellet.

Till min stora förtjusning hade en flicka från Arizona inkvarterat sig i rummet, så det kändes lite bättre med alla spökhistorier i bakhuvudet...

LV - LA.
 Fräschaste hostelrummet hittills, skulle jag säga!
 FINT.
 Downtown LA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar