21 september 2016

En hårresande historia

I lördags var jag till frisören. Närmare bestämt till Maddis på Hårstudion i Nykarleby. Gick in med inställningen att jag ville ha en förändring. Bort med slitna toppar, och i med ny färg. Hade ju nog tänkt mig att vi kommer behöva kapa några centimeter för att få bort allt det toviga, blekta, tunna, söndriga håret. Men att det skulle bli så kort som det blev, hade jag nog inte föreställt mig... Lite svårt att vänja sig, själv tycker jag att jag ser mycket äldre ut i denna frisyr. Men nöjd är jag, och jag vet att det var välbehövligt för att rädda mitt hår så att det ska kunna växa och bli friskt och tjockt igen. Och ja, det konstigaste av allt var väl ändå att jag hade tjockare hår när jag kom från frisören än när jag åkte dit, trots att hon klippte bort nästan hälften av mig!

Collage av Maddis på Hårstudion. Otroligt vilken skillnad, va!?
 Och så lite skogsposering på det.
Basti som fotat, och det var nog inte mitt hår han hade i åtanke när han tog bilderna, tror jag... Men jag tyckte det var bra bilder för att visa upp nya frillan, så ni får leva med lite jaktrekvisita.

Såå.. va segär ni?

1 kommentar: