13 september 2016

Just nu-listan

Som vanligt när det kommer till olika blogglistor så är jag inte sen att nappa på. Denna lista hittade jag hos Linda.

FEM bästa just nu:

1. Septembervädret, som verkligen visar sig från sin bästa sida. Idag var det till och med för varmt för att ha jacka på sig på eftermiddagen!
2. Vår inglasade balkong, där man gott och väl kan sitta och njuta till sena kvällen ännu i år.
3. Att zumban kör igång igen, så att jag har en orsak att dra på mig träningstightsen lite oftare.
4. Mitt ganska öppna schema resten av hösten. Visst blir det en del möten och kurser vartefter, men överlag har jag inte så mycket inbokat.
5. Att vi har en bastu. Ni vet inte hur jag njuter av att kunna knäppa igång bastun när jag vill och sitta en stund i värmen. Efter att ha levt mer eller mindre sex år utan bastu så är det guld värt för en bastuälskare som mig!

FEM värsta just nu:

1. Min rygg, som tydligen bestämt sig för att börja krångla igen, efter en lång bättre period.
2. Vår säng, som är alldeles för liten nu när den inte längre står mot en vägg.
3. Att det blir mörkt så fort om kvällarna.
4. Mitt hår. Det ser verkligen ut som en katastrof. Tack och lov så ska jag till frissan på lördag!
5. Att jag inte har så mycket sparpengar kvar på kontot efter sommarens USA-resa...

FEM saker jag gjort den senaste veckan:

1. Jobbat.
2. Slappat.
3. Bjudit på trerätters middag åt mina och Bastis föräldrar.
4. Varit på en skön kvällspromenad tillsammans med Tanja och hunden Maya.
5. Agerat tävlingsledare på Rapakunkku i Jepo.

FEM saker jag ska göra i helgen:

1. Besöka frisören.
2. Gå på förlovningskalas vid Glasbruket i Vexala.
3. Sova länge.
4. Göra en god frukost.
5. Hänga med sambon ut i skogen.

FEM saker jag längtar efter:

1. Höstlov, för då ska jag troligen åka till England och hälsa på Tees och hennes pojkar!
2. JUL. Kanske inte behöver säga så mycket mer än att jag är julgalen...
3. Snö. Tro det eller ej!
4. Våren, då vi troligen åker iväg till södern en vecka.
5. Ett eget hus. Får väl bara drömma vidare lite till...

TVÅ saker jag tycker ni borde göra:

1. Gå ut och njuta av vädret.
2. Göra egen fil. Det är SÅ gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar