25 oktober 2016

Lite kaos

Så vi håller alltså på och gör om lite i sovrummet, i och med att vi införskaffat en ny säng. Den har visserligen inte kommit än, men förberedelserna är i full gång.. Igår sålde jag sänggaveln och byrån, för att de inte passar in i rummet längre. Sänggaveln var nog en liten besvikelse att behöva sälja, hemgjord som den var och allt. Men vi får väl helt enkelt göra en till, som passar till nya sängen.. I byrån har jag förvarat mina underkläder, bälten, strumpbyxor, och en massa små struntsaker, som typ passet och kameran och en del elektronikprylar som hörlurar, kameraladdare och dylikt. Det stora bekymret var ju nudå vart jag ska göra av med alla de prylarna.. Underkläderna ska få åka in i korgar i gå in-garderoben, men dit ryms inget förrän vi får nya sängen. Vår nya säng har nämligen inbyggda förvaringslådor i den understa madrassen, så dit är det tänkt att vi ska sätta t.ex. extra täcken och kuddar, handdukar, papper och mappar som inte behövs hela tiden... Sånt som vi hittills förvarat i garderoben.

Så om jag säger att vårt sovrum är lite kaos just nu, så skojar jag inte det minsta.

Om ni undrar hur man bygger en sån här sänggavel, så kan jag säga att man ser till att få en gammal ladudörr av en bekants syster, som man sen har sin sambo att bygga en gavel av när man själv är på resa. Tio poäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar