13 november 2016

Mimmi genom tiderna

Inspirerad av Marions inlägg grävde jag igenom mina gamla fotoalbum i jakt på gamla klass- och skolfoton. Lokaliserade en hel del, och vände ihop ett "Mimmi genom tiderna"-inlägg av det. Hade ingen scanner till hands, så tyvärr har jag bara fotograferat av bilden och satt in i datorn. Kvaliteten är således inte så mycket att hurra över... Tyvärr fattas också några enskilda bilder. Men varsågoda, mina skolfoton från dagis till barnträdgårdslärarutbildningen.

På Grindstugan-dagis 1996, 5 år.
2:a klass i Metsäkulman koulu 1999, 8 år.
3:e klass 2000, 9 år.
I 4:e klass år 2001, 10 år gammal.
 Femteklassist 2002, 11 år. 
Cool_tjej_91 år 2003 på sexan. 12 år, och sen dess har jag egentligen inte växt på varken längd eller bredd (förutom gått upp och ner lite i vikt).
13 år, sjuans klassfoto från 2004. Skulle gärna ta tillbaks det där håret!
Som 14-åring i åttan (2005) hade jag självlockigt hår.  Här har jag också färgat håret för första gången.
 2006, nionde klass. 15 år. Det här är en av mina favoritbilder på mig själv, när det kommer till skolfoton.
2007 och första året i Yrkes. 16 år gammal.
 17-åriga jag, 2:an i Yrkes 2008.
2009, sista året i Yrkes och troligen det bästa året i mitt liv - 18 and life.
Första året i barnträdgårdslärarutbildningen, 2010. 19 år. Det här är också en av mina favoritbilder från skolfotograferingar genom åren!
 
Sista enskilda fotot taget på mig i skolan, 2:a året i BI, 2011. 20 år.

Å he va he! Synd att jag inte hittade enskilda fotonen från förskolan, 1:an och sista året i BI. Tror inte ens jag tog enskilt foto då innan jag utexaminerades som barnträdgårdslärare. Men alla gruppfoton har jag sparade, så dem har jag och Basti suttit och studerat och fnissat åt. Kanske nån gång när jag har tråkigt och kommer mig till en scanner så ska jag sätta in dem på datorn så ni får se. Så kul att ha dem sparade! Sen har jag ju också privilegiet att jobba på ett ställe där vi fotograferas varje år. Men de bilderna kan jag inte publicera här. De får glatt pryda min kylskåpsdörr i stället!

6 kommentarer:

  1. Nåo sir man att he e Mimmi på all bilder :D Vilket härligt inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jå, it ha ja ändra så myki sist å slutligen :D

      Radera
  2. Vilket identiskt smajl do har, ända sedan årskurs 3! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker do!? Had it tänkt på e na, men nåo stämber e jo.. bara tide på åttan som ja had en dåli da elär na :D

      Radera
  3. Oj herregus va du had langi hår men ja såg no direkt vilka bilder som var från yrkes :)

    SvaraRadera
  4. Tack för omnämnandet!! 😄 Och vad kul både du och Tidstjuven hakat på min bloggide! Du har superfint hår på de sista bilderna, hade nå liknande i början av 2014 faktiskt 😉

    SvaraRadera