4 december 2016

Ännu en helg som susade förbi


Började min söndag vid tiosnåret. Åt en skål gröt med äppelmos till frukost, och traskade sen iväg uppför backen till gymmet. Körde ett riktigt tungt och bra pass idag, 1 h och jag var helt slut efteråt. Hem igen, tog en snabbdusch, hoppade i kläderna och bilade sen iväg till Nykaabi, där jag spenderade x-antal timmar. Blev först bjuden på söndagsmiddag av mamma och pappa. Hann vila en stund på maten innan min syster dök upp, och vi hoppade i ridkläderna och styrde Navaran till stallet. Hade återigen valt det bästa ridvädret... Små små skitirriterande snöflingor som piskade oss i ansiktet. Dessutom blir det ju mörkt redan efter klockan fyra, så vi fick rida i skymning. Men ganska bra gick det, och både Elli och Vipu kom hem med humöret i behåll (nå, nästan åtminstone). Satt ännu ganska länge och spanade in föräldrarnas vardagsrumsrenovering innan jag åkte hemåt igen. Och fyfan vilket före alltså... De som inte är lika bra chaufförer som mig tyckte tydligen att man behöver köra 60 på Riksåttan idag. Så jag fick snällt foga mig och slököra efter alla andra. SUCK.


Nu sitter jag hemma på soffan och eldar adventsljus och väntar på att klockan ska gå. Har nyss duschat och ätit den sista biten av kycklingpajen. Om ni undrar hur fan jag gjorde mig av med TVÅ pajer på två dagar så ska jag berätta för er - skänkte en hel paj åt svärisarna, åt själv tre bitar, skänkte två bitar åt mina föräldrar och sparade en åt sambon. Så lätt gick he tå! Nu väntar jag alltså på att Sebastian kommer hem. Han borde anlända om cirka en timme, så alltför länge behöver jag inte fördriva tid mera. Den lyckosten är ledig imorgon, men själv ska jag nog slita på jobbet en dag innan självständighetsledigheten. Då blir det sedvanligt pepparkaksbak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar