6 december 2016

Den aktiva självständighetsdagen

Självständighetsdagen till ära har jag varit aktiv hela dagen. Steg upp (onödigt) tidigt för en ledig dag och bilade iväg till Nykaabi. Hemma i Jutas stod traditionellt pepparkaksbakande på schemat. I år var vi rekordsnabba, det som annars brukar ta 4-5 timmar tog i år under 3. Som avslutning blev det nötköttsoppa och samvaro. Jag bilade hem, hämtade upp en blivande julklapp, tankade bilen, och sprang sen upp och bytte kläder. Louise och jag trotsade kylan och gick på en 1 h 40 minuter promenad. Var lagom genomfrusen efteråt! Tog en snabbdusch, och styrde sen kosan mot Tacksamviken. Köpte en klänning av Gunilla och susade sen upp på Maddes gårdsplan. Cila var där på besök, så vi drack glögg och åt julstjärnor. Hann inte vara så länge, men det var trevligt så länge det varade! Sen for jag raka spåret till Kimo, där Sebastian och jag påbörjade bygget av vår nya sänggavel. För vet ni, vår nya säng har kommit!!! Det var inte en dag för sent...

Nu sitter vi på soffan och väntar att bastun ska bli varm. Har nyss ätit väldigt goda räkmackor, så nu ska vi väl orka till jobbet imorgon igen.. Besynnerligt med en ledig dag så här i början på veckan, vet ju inte om det är söndag eller fredag eller vad för veckodag just nu!

 40 cm mera utrymme gör ganska mycket när man sover, vet ni!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar