9 december 2016

En fredag

En fredag, då jag hade väckning redan före halv sex på morgonen. En fredag, då det var så vackert väder på förmiddagen att jag helst hade stannat ute tills solen försvann. En fredag, då min jobbdag slutade redan klockan ett och jag i lugn och ro fick ställa inför nästa vecka. En fredag, då jag bilade längs den glashala Kuckusvägen till Vörå. En fredag, då vi opassande nog hade skrivmöte innan det blev helg. En fredag, när jag for till S-Market och storshoppade när jag nu ändå var "åpp i Såoknin". En fredag, då mina gymplaner återigen skippades, dock på grund av tidsbrist denna gång. En fredag, då vi värmde rester till middag. En fredag, då sambon sov på soffan medan jag duschade. En fredag, då vi för en gångs skull är bortbjudna till kvällen.

Och nu ser jag att klockan tickar och jag har fortfarande inte tidsinställt dagens julkalenderlucka, fönat håret eller valt outfit för kvällen. Jaja. Ännu en fredag här i livet, tjohej!

Snart får jag njuta av ljuvlig hyacintdoft! Den helt klart bästa doften i juletider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar