2 december 2016

Home alone this weekend

Sebastian har åkt iväg på jaktresa till Ekenäs med sina kompisar, så här sitter jag bänkad för mig själv hela helgen. Meeen jag sörjer inte för det! Ikväll till exempel kan jag sitta uppe hur länge som helst och kolla på tv-serier utan nån som gnäller om jag inte ska komma och lägga mig snart. Och imorgon får jag ta sovmorgon utan att bli väckt för att få en fråga om jag ska följa med ut i skogen. Minuset är väl att jag inte har nån att äta dunderfrukost tillsammans med.. Men det fixar jag väl på egen hand. Och sen är det ju lite ensamt förstås... Ingen att krama om och somna tillsammans med. Men får ju åtminstone sängen för mig själv! På tal om sängen ja, ingen ny säng i sikte ännu heller. Är så skitförbannad att jag inte ens orkar ringa till Jysk och klaga. Får bara vänta nån dag till. Snart ryker det ur öronen på mig när jag ens tänker på det... Menmen!

Har ganska nyligen kommit hem från jobbet. Fy pöschkan vilket väder att vara ute i ända till halv fem! Värsta snöstormen. Här inne känns det varmt och mysigt och jag har absolut noll feelis för att vistas utomhus mer idag. Men jag har lovat mig själv att gå på gym ikväll, så jag ska få äta nåt gott på soffan efteråt. Borde också gå en sväng via butiken så jag kan vända ihop kvällens mat, som också ska få figurera som dagens kalenderlucka. Annars inte mycket på hjärtat idag!

Plockade upp självaste tomtefar häromdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar