26 december 2016

Julhelgen

Så hade man återigen överlevt en julhelg, med matkoma och allt vad det innebär. Vi har haft en riktigt skön helg. På julafton åkte vi först till Kimo och fick våra julklappar av svärföräldrarna. Hälsade också på en äldre släkting till sambon. Sen hem för att byta kläder och så raka spåret till Jutas, där vi sen firade julafton med min familj och släkt. Sov över, så på juldagsmorgonen började vi med restfrukost innan vi åkte tillbaks till Årvas. Hann hem och packa upp julklapparna och byta lite kläder, så styrde vi återigen kosan mot Kimo, där det nalkades juldagsmiddag. Mina föräldrar var också inbjudna. När de åkte hem stannade jag och Basti ännu på lite kortspel och ostbricka innan vi for hem för att spendera juldagskvällen på soffan. SÅ himla skönt att inte behöva släpa sitt feta arsle till krogen.. Way too old for that!

Och så en bildbomb som heter duga med julhelgens bilder...

Uppesittarkväll med pepparkakor och glögg.
 Började julaftonsmorgonen med att öppna julklapparna under granen. Av sambon fick jag choklad och ett presentkort på behandling till Vaasa Day Spa.
 Två töntenissar!
Förberedelser i köket...
 Kalle Anka, som sig bör!  
 <3
 Mamma och pappa fick klart renoveringen av vardagsrummet lagom till jul.
 Årets julgran var väl kanske inte den finaste...
Mammas julmat <3
 
Jag hade gjort pepparkaksglass till efterrätt.
 Dags för paketöppning!
 
På seinon blev det Monopol-spelande med kusinerna. Vi höll på i fem(!) timmar innan vi gav upp!
 Julfint i Kimo.
 Svärmor har hållit på med porslinsmålning i x-antal år. Och det har resulterat i över 100(!) porslinstomtar.
 Kockarna in action!
Ostbricka och kortspel, perfekt!
Två av julens bästa julklappar, en Moccamaster och en Smeg-brödrost *smiley med hjärtögon*
Till nästa jul önskar jag mig ett större kök att ha dem i.........

Tackar så mycket för julen 2016, och ser redan framemot nästa jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar