5 december 2016

Lucka 5: Spaghetti och morosås

Idag tänker jag bjuda på en riktig klassiker i receptväg, nämligen spaghetti och maletköttsås, eller morosås, som vi kallar det. Jag vet att de flesta har sitt eget sätt att tillreda denna rätt, och jag säger givetvis inte att ni har fel... Men jag vågar påstå att min maletköttsås är den godaste av alla! Haha nånej. Men tänkte åtminstone dela med mig av hur jag brukar göra. Blir sugen bara av att se bilden...


Såhär gör jag min maletköttsås:

- Hacka en gul lök och fräs i lite smör
- Stek ett paket malet kött med löken
- Krydda med salt, pepparmix, chilipulver och paprikapulver (fyra kryddor jag aldrig skulle klara mig utan i matlagningen)
- Häll över 2 dl matlagningsgrädde och låt puttra tjock
- Krydda med cirka 1 msk kanel och en sprutt ketchup på slutet

Servera med spaghetti och riven ost. Världens godaste vardagsmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar