1 januari 2017

Ännu en årssammanfattning

Okej okej, lovar att detta är den sista sammanfattningen för år 2016. Sen får det räcka! Tänkte köra samma lista som förra året, med en rubrik och en bild. Femton punkter som sammanfattar mitt år:

1. Den bästa resan


Behöver ni överhuvudtaget fråga?

2. En vinterdag jag minns extra starkt


En förmiddag ute i skidspåret med mina stora tjejer i det vackraste av vinterväder. På kvällen beslutade jag och Kalle att vi skulle gå skilda vägar.

3. En person jag spenderade mycket tid med

Från dag ett i slutet av mars har vi egentligen inte varit ifrån varann mer än några enstaka gånger (förutom om man räknar med min 5 veckors USA-resa).

4. Ett extra fint matminne

Deep dish-pizza i Chicago. Tror faktiskt det var det godaste jag åt på hela resan! Behöver väl inte alltid vara så komplicerat, va..

5. En vårdag jag minns extra starkt

Den där dagen när jag för första gången kände att jag var på väg ut genom den mörka tunneln som länge varit min vardag. Minns att jag kände mig genomlycklig där och då.

6. En stund för mig själv

I höstas brukade jag ofta sätta mig ute på balkongen en stund efter jobbet. Längtar otroligt mycket tills det går att vistas på balkongen igen! Som ett extra vardagsrum i denna trånga lägenhet...

7. En outfit jag kände mig snygg i

Mina trashade jeans och lös, randig tröja!

8. Så här såg min vardag allt som oftast ut

Har slappat ovanligt mycket på soffan det här året...

9. En sommardag jag minns extra starkt

Den jobbigaste men också mest spännande dagen i mitt liv (och den finska sommarens väder i ett nötskal).

10. En minnesvärd fest
Kräftskivan vi hade på Kimo Bruk på villaavslutning.

11. En viktig händelse

När jag flyttade i min egen lilla etta.

12. Så här såg mitt hem ut

Har ju faktiskt bott på tre ställen detta år, så därför klarade jag mig inte på en bild...


13. En höstdag jag minns extra starkt

När vi hade klassträff med Yrkesflickorna hemma hos Linn. Vet inte när jag senast skulle ha skrattat så mycket!

14. Ett ställe jag spenderade mycket tid på under året

Kimo, och kanske mer specifikt jobbet. Åtminstone i höst tycker jag att jobbet tagit upp väldigt mycket av min tid! Utöver mina vanliga sju och fyrtio har jag sprungit på diverse möten, kurser och skolningar hit och dit...

15. Ett foto som sammanfattar det här året

Fick väl bli mina mest gillade bilder på Instagram 2016 det då. Fast egentligen kunde jag väl ha klämt in nån annan bild där också... Men he får dåg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar