15 januari 2017

Ett söndagsäventyr

Söndagen till ära drog vi på oss våra varmaste kläder, packade väskorna och hoppade i bilen och for iväg mot Vasa. Mötte upp med Bastis lillebror Niklas och körde "langt åt hällviti" ut i Vasa skärgård, och närmare bestämt Vistan, nånstans nära Norra Vallgrund. Kändes nog verkligen som om vi var ute på vischan.. Vädret var lagom kallt och väldigt vackert, och vi tog vårt pick och pack och traskade/sparkade ut på isen. Så fann jag mig då återigen görandes något jag aldrig trott jag frivilligt skulle göra... nämligen pilka fisk! Vi satt ute på isen i några timmar, men tyvärr blev dagens fisksaldo endast tre abborrar. Om vi hade tävlat så var jag vinnaren i båda klasserna, mängd och storlek, i och med att jag fick både en stor och en liten fisk. Niklas fick den tredje, och Basti blev tyvärr utan.. Drack lite kaffe/Oboy, åt smörgåsar och grillade korv. En riktigt skön dag ute i solskenet! Avslutade dagen med att hämta varsin pizza från Dallas på vägen hem. Var så friskluftsförgiftad att jag sov halva vägen hem från Vasa, haha!

 Lillfirren min!
 Och den här baddaren drog jag faktiskt också upp! Uppskattad vikt ca 500-600 g. Men vågade inte hålla i den själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar