3 januari 2017

Rapport från sjukstugan

Ett snabbt hej från sjukstugan! Lyckligtvis är det inte jag som är sjuk, utan min sambo. Igår och idag har han varit hemma från jobbet med förkylning och lite feber. Men ni vet ju hur det är när karlar är sjuka... 37,2 graders feber är ju tydligen lika med dödssjuka. Så jag har fått pajja på huvudet, köpa värkmedicin och passa upp. Själv har jag försökt ta bort tankarna från att jag dietar, och hittat på ett och annat. T.ex. dansat sedvanlig måndagszumba (ingen bra idé utan mat i kroppen!), haft Twilight-maraton (en film kvar!), gått på långpromenad tillsammans med Louise (i världens härligaste vinterväder!) samt haft tjejträff med Tjängan (och klarat att äta endast morot och gurka med dipp medan de andra åt ostbricka och kokosbollar!). Dagens bästa överraskning var i morse när jag steg på vågen och hade gått ner 4,3 kg på två dagar. Det är lika mycket som jag gick ner på hela C9 förra året! Hoppas det fortsätter på samma bana, så kanske inte det där 15 kg:s målet är så omöjligt att nå i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar