3 januari 2017

Visioner för 2017-listan

Har inga andra kommentarer än att listor är så mycket enklare att fylla i än att behöva tänka ut all text själv. HAHA!

Hur firade du nyårsafton?
Hemma hos Cila och Vincent i Pensala.

Vem pussade du på tolvslaget?
Ingen... För gubbarna satt i badtunnan och vi tjejer var inne och åt chips.

Vilket datum ser du framemot 2017?
25.3, då jag troligen åker iväg till Levi tillsammans med delar av min släkt och familj. Den dagen, när det nu än är, då jag får veta var jag ska jobba till hösten. 26.6, då min sommarsemester hoppeligen börjar. Och så förstås julafton!

Något du hoppas ska hända?
Att jag får en fast tjänst som barnträdgårdslärare. Att vi hittar ett hus att börja renovera eller alternativt börjar planera husbygge (önsketänkande). Att jag går ner 15 kg i vikt som jag har planerat.

Vem tror du att du kommer spendera mest tid med 2017?
Troligen min sambo och andra halva Sebastian. Men också mina dagisbarn, givetvis, i och med att jag träffar dem minst sju timmar per dag fem dagar i veckan... Ska också försöka trolla fram lite mer tid för mina nära och kära!

Har du något nytt projekt på gång?
Jodå, projekt gå ner dedär kilona jag gått upp under 2016! Men kan väl inte kalla det projektet nytt, med tanke på att jag försökt gå ner i vikt i ungefär femton år nu...

Tror du att du kommer flytta under 2017?
Nej det hoppas jag då verkligen inte! Flyttade två gånger under föregående år, så åtminstone ett år ska jag väl kunna låta bli flyttlådorna..

Vad kommer du lägga mest pengar på?
Bil och bostad, antar jag. Och så ska jag försöka spara så mycket som möjligt!

Kommer du byta jobb/avsluta studier?
Hoppas att jag ska få vara kvar på samma jobb, men uppgradera mig till en fast tjänst. Det är verkligen min högsta önskan för i år!

En filmpremiär du ser framemot?
Nyaste Fast and Furious-filmen!

Vad gör du sommaren 2017?
Hoppeligen är jag ledig hela juli och njuter av varma slöa sköna dagar på stranden...

Något du vill satsa mera på?
Min hälsa, utan tvekan!

Ska du resa under 2017?
Ja, det ska jag absolut, men har inte funderat vart ännu.. Eventuellt blir det en södernresa för att fira Sebastian som fyller 30 i augusti. Och sen ska jag åtminstone försöka komma mig till England och hälsa på lilla familjen Clapham-Järnström i något skede.

Personer du ser framemot att umgås mer med 2017?
Alla nära och kära!

Vad kommer du göra annorlunda 2017?
Fokusera mera på mitt välmående. Och det är inte bara något jag säger för att uppfylla "nytt år nya möjligheter"-tramset.

Sist men inte minst, vilka är dina nyårslöften?
Ger inte nyårslöften, utan sätter upp målsättningar. Dem har ni redan fått läsa om, här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar