24 februari 2017

A day off


Hej på er i snövädret! Här ligger jag hemma i soffan och firar helgens intågande. Det finns både för- och nackdelar med mitt jobb som daghemsföreståndare. En av nackdelarna är att det samlas en hel del övertid som kommer från möten, kurser och dylikt. Men sen är ju fördelen att jag själv ganska långt kan styra när jag vill ta ut övertiden. Igår konstaterade vi på jobbet att vi har så lite barn anmälda till fredagen att det är onödigt att vi är tre stycken i personalen. Så idag tog jag ut mertidsledigt och tjuvstartade sportlovet.

Skönt att sova tills jag kände mig utvilad (lade oss redan klockan elva så förstås vaknade jag pigg klockan åtta i morse...), äta frukost och dona på i lugn och ro. Har inga stora planer för dagen, så det känns också riktigt bra. Ska försöka vila bort den sista förkylningen nu så jag känner mig helt kry på söndag! Borde kanske börja fundera på att packa småningom också.. Jaja. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar