21 februari 2017

About love

Carolinas blogg hittade jag en trevlig lista som handlar om parförhållanden. Ni kan väl knappt förstå (för det kan åtminstone inte jag!) att det snart gått ett år sen jag och Sebastian för första gången "gick på dejt". Jag tyckte därmed det kunde passa med några frågor och påståenden om oss. Håll till godo!

Vilka är era andra namn?
Mina är Paula Annika, och hans Patrik.
Hur länge har ni varit tillsammans?
Bara strax under ett år, otroligt nog! Ibland känns det som tio...
Hur länge hade ni känt varandra innan ni blev ett par?
Vi hade varit bekanta sen 2009-2010 kanske, setts på olika evenemang i kommunen, fester osv, men kan väl inte säga att vi kände varandra förrän i början på mars förra året.
Vem bjöd ut vem?
Jag bjöd in honom på kaffe först, i samband med att han skulle skriva på papper till sin nya lägenhet, som var en trappa upp i huset där min lägenhet fanns..
Hur gamla är ni?
Jag snart 26, han 30 i augusti.
Vems syskon träffar ni oftare?
Hmm, kan väl nog säga att det är rätt 50-50. På hösten umgicks vi väl en hel del med hans bror på grund av älgjakten, nu har vi träffat min lillasyster och hennes sambo flera gånger under det nya året.
Har ni gemensamma barn?
Nej, inte än.
Husdjur?
Nope. Men småningom blir det väl en ny jakthund.
Vad är svårast i ert parförhållande?
Att båda är lika envisa och har kort stubin/hett temperament. I vissa fall är vi lite för lika! Och sen förstås det faktum att vi inte känt varann så länge, alltså vet vi inte riktigt vilka knappar man borde undvika att trycka på i vilka situationer..
Gick ni i samma skola?
Nej, jag i Nykarleby och han i Kimo/Vörå. Sen andra stadiet jag i Jakobstad och han i Vasa. Dessutom är han fyra år äldre, så vi hade aldrig kunnat gå i samma skola.
Är ni hemma från samma by?
Nej, jag från Jutas, Nykarleby, och han från Kimo, Oravais.
Vem av er är mer intelligent?
Jag, ingen fråga om saken! Jag som vinner i Alfapet, hehehe..
Vem är känsligare?
Gissa... *hon som gråter åt allt* Mitt humör växlar nog väldigt mycket, så min stackars sambo hamnar att gå på tårna rätt ofta..
Var brukar ni oftast äta ute?
Mest har det väl blivit Amarillo om vi åker till Vasa och handlar etc. Men i helgen besökte vi Wasaca, och det blev en ny favorit!
Vart har er längsta gemensamma resa gått?
Hittills har vi bara hunnit vara till Sverige på kryssning tillsammans. Men till hösten blir det troligen en söderresa.
Vem har sämre temperament?
Vi är nog rätt lika på den punkten, men på olika vis. Han brusar fort upp sig och jag tar lätt till tårar. Ändå har vi inte rykt ihop särskilt många gånger, underligt nog!
Vem lagar maten?
Vi brukar hjälpas åt, men oftast blir det väl nog jag som står och kockar. Eller åtminstone är det jag som planerar maten!
Vem är mer social?
Jag, alla gånger! Sebastian är nog något av en ensamvarg, som trivs bäst hemma eller ute i skogen. Nya människor och stora folksamlingar är inget hit!
Vem av er är mer noggrann med städning och sånt?
Yours truly. Behöver väl knappast förklara mig desto mer? #kontrollfreak #perfektionist
Vem är mer envis?
Han, är mitt rent spontana svar. Jag ger nog mig fortare! Men visst är jag rätt envis också när det vill sig...
Vem lägger beslag på största delen av sängen?
Vi delar rätt jämnt, faktiskt! Men för det mesta vaknar jag nog mitt i natten när jag sovit på sidan och ligger riktigt nära kanten och hans axel rör i min rygg... Men då knuffar jag bara en gång så får jag tillbaks min halva av sängen!
Vem av er vaknar tidigare?
Han. Det är inte bara en eller två gånger jag blivit förbannad när jag får ett "gomoron!" klockan åtta på en lördag morgon...
Vem av er har större familj?
Vi har lika stora familjer, med ett yngre syskon var.
Får du blommor ofta?
Om jag ber om dem, ja. Har nog också fått en blombukett som förlåt en gång, utan att jag bad om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar