18 februari 2017

J U S T N U

Linda tyckte att vi andra också skulle fylla i just nu-listan hon hade gjort på sin blogg, och det är förstås en utmaning jag inte tänker förbise.

FEM BÄSTA - just nu:
- Att det är helg
- Hemmet som är städat och röjt
- Ljuset som har återvänt till vårt land!
- Att balkonghänget inte är alltför långt borta mera
- Att jag snart har sparat ihop tillräckligt med pengar till en ny utlandsresa


FEM VÄRSTA - just nu:
- Min förkylning, som aldrig verkar släppa taget om mig
- Mitt hår, som ser ut som en fullständig katastrof
- Formen, som sinar i takt med sjukdagarna
- Den där känslan av ovisshet jag har varje vår, innan jag får veta vart jag hamnar till hösten
- Vädret, som inte verkar kunna bestämma sig för vilken årstid det är


FEM SAKER jag gjort i veckan:
- Jobbat
- Gått på styrelsemöte och skrivit bidragsansökningar
- Firat vändagen
- Städat både torrskåpet och kylskåpet
- Veckohandlat i Vörå


FEM SAKER jag ska göra i helgen:
- Gå på Pleppo tillsammans med sambon och mina föräldrar i kväll
- Städa walk in-closeten
- Ha kaffegäster imorgon
- Vila, så jag slipper den här jädrans förkylningen nån gång!
- Fantisera om att bygga ett hus


FEM SAKER jag längtar efter:
- Sommar
- En fast tjänst (min högsta önskan just nu!)
- Att komma tillbaks i normala träningsrutiner, så jag kan gå ner de resterande 8 kilona
- En större bostad (kvävs här)
- Nästa söndag, när jag åker iväg till England för att hälsa på Tees och hennes familj


TVÅ SAKER jag tycker ni borde göra:
- Fylla i den här listan
- Gå ut och njuta av vädret för min del också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar