8 februari 2017

The return of the light

Jag antar att ni har märkt det också, att ljuset har återvänt. Det är ljust när man stiger upp på morgonen (eller nja, jag har haft öppningsskifte två dagar och då har det nog varit becksvart ännu..) och ljust när man kommer hem från jobbet. Idag var det till och med så ljust att jag inte behövde ha på lampan i köket när jag stod och stekte kycklingstrimlor! Dessutom har det ju varit så otroligt soligt och vackert ute, så man kan inte annat än le som ett tok när man vistas utomhus. Trots de ganska många minusgraderna har vi varit ute på jobbet, och som vi har njutit av den där halvtimmen ute i backen! Igår kände jag mig dessutom så energisk att jag for på en riktig d-vitaminpromenad efter jobbet.

Idag hade jag tänkt köra på samma koncept, i och med att jag var hemma redan efter halv tre, men känner att jag har lite halsont på gång, så jag prioriterade att krypa ner under filten tillsammans med sambon, som för en gångs skull slutat jobbet tidigare. Nu har jag varit och hämtat upp veckans REKO-leverans i form av ägg, yoghurt och kvarg, och så ska vi småningom pallra oss iväg till Gnistan. Och så var den onsdagen förbi, och ännu en helg närmar sig...

 
Underbara februarisol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar