8 mars 2017

York day 2

Tisdag, och andra dagen i York. Började morgonen på ungefär samma vis som senast, med frukost och chill. Småningom traskade vi iväg till busshållplatsen och hoppade på bussen in till centrum. Denna gång gick vi en lite annan rutt, och hamnade småningom i vackra Rowntree Park, där Miles fick busa av sig i en lekpark.

We love brekkie!
Så många fina hus längs vägen!
Millennium Bridge.
Vacker grind till parken.
Flera följeslagare..
Miles blev till sin förskräckelse upplyft på en häststaty...
Äntligen solsken!
Boo!
Lekdags!
Grönt och fint här, fick definitivt vårkänslor..

Småningom promenerade vi iväg in mot centrum igen, för att söka oss nånstans att äta lunch. Hittade småningom Jamie's Italian där vi tog del av den fantastiska dealen tre rätter för 14 pund! Miles började bli lite gnällig så det var nog läge för lite mat.. Oscar var inte på så bra humör han heller, så vi fick nog några "fina" blickar av dom andra matgästerna.

Till förrätt åt jag friterad bläckfisk med nån slags rotsakschips.
En otroligt god kyckling-svamppasta till varmrätt.
Efterrätten var "epic brownie". Och den var nog riktigt god! Lite matkoma efteråt..

När vi hade ätit sökte vi oss hemåt igen. Visade sig att Oscar hade feber, så vi tog det bara lugnt resten av kvällen. Var en sväng till butiken och handlade, men annars inte så mycket.Tees hade tid till akupunktur klockan åtta, så Lewis och jag tog hand om nattningen av barnen medan hon var borta. Det gick väl.. inte så bra. Men visst somnade de sen nån gång, haha. Jag packade väskorna och gjorde mig redo för den tidiga avfärden följande morgon. Så roligt att jag fick komma på besök, och kommer definitivt flera gånger, bara jag har möjlighet!

På onsdag morgon hade jag väckning redan kvar över fem, för en taxi hämtade upp mig 5:45 för att ta mig till tågstationen. Tåget hoppade jag på 6:16 vid York station, och med ett tågbyte i Leeds var jag framme vid Manchester flygfält strax efter åtta på morgonen. Hann köpa hem lite souvenirer i form av godis, samt äta en liten frukost innan det var dags att boarda planet till Stockholm 9:45. I Stockholm hade jag ungefär en timmes väntetid innan planet till Vasa for. Och där landade jag strax efter 16:30, och så liftade jag hem med svärföräldrarna. Och så var det äventyret slut. I väntan på nästa...