28 april 2017

Långhelg på intågande

Nå hej påå edar! Termometern på balkongen visar 20 grader och vi river håret när vi fyllt nästan hela uterummet med bastudelar.. Har påbörjat uppiffning av bastun, vi har nämligen tänkt göra väggarna och taket svartbetsade. Så det blir lite mörkare och mysigare att bada. Träfärgat är inte riktigt min grej.. Igår kväll rev vi alltså ut inredningen och idag har vi skurat väggarna. Om allt har torkat så är det meningen att vi stryker på första varvet Supi Saunavaha imorgon. Spännande tider, med andra ord!

Annat spännande som hänt de senaste dagarna är väl att det blivit vinter på nytt. Fast det behöver jag väl knappast berätta åt nån.Måste säga att jag har höga förväntningar på maj månad, när april visat så här dåligt väder. Maj ja, det har vi runt knuten. Första maj och ledig dag på måndag, alltså har vi en tre dagars helg framför oss. Skönt! Har dessutom inga som helst planer (förutom bastun, då), och det känns riktigt bra. Den här helgen brukar ju annars vara helgad åt jokkis på Kemora, men inte i år inte.. Kan ta det i ett eget inlägg.

Idag på jobbet hade vi vappenmaskerad. Dansade, hade ballonger och serpentiner, samt blev bjudna på munkar och mjöd. En riktigt rolig dag! Hade stängningsskifte och var hemma strax före fem. Värmde gårdagens ris och gjorde chili con carne till. Sambon och jag satte oss på balkongen med varsin bit av förra helgens mascarponecheesecake, och njöt av solen. Snart har vi öppet hav här utanför också!

Och det var väl ungefär vad jag hade att komma med idag. Hoppas ni alla får en riktigt skön helg!

 Jag vet inte hur det är med er, men jag fullkomligt ÄLSKAR spenatplättar! Perfekt till middag de dagar jag inte orkar koka...
 Fullt på balkongen at the moment..
 Häromdagen när jag städade i förrådet på jobbet hittade jag denna fining!
Vårsolen!
 26:e april up my ass.
 Fyfan.
Gjorde fina majvippor med dagisbarnen.
Vi kan väl säga att jag inte var riktigt med på den här bilden.. Men det bjuder jag på!
Mina fina kollegor <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar