7 april 2017

Vårlistan

Även jag har gjort Sevendays vårlista, som så många andra i bloggvärlden.

Mitt bästa vårtecken: Bara vägar, smutsiga fönster, fågelkvitter, knoppar i rabatterna och solskensdagar. Men oj fick man bara välja ett...


Låt som ger mig vårkänslor: Just nu har jag av nån anledning snöat in mig på denna, som vi dansar på zumba.


Den här våren läser jag: Inredningstidningar.

Inför våren längtar jag alltid efter: När ljuset och värmen återvänder. Att man får köpa hem tulpaner eller pastelliga blommor. Att kunna ta cykeln till jobbet. Påsken. Och när det blir 100 på vägarna igen!


Min bästa våroutfit: Håliga jeans, randig tröja och vita sneakers.


Mat som jag förknippar med våren: Lösglass och memma! Fast det är väl kanske inte mat... Grillat hör väl mer till sommaren.

Våren doftar: Oftast lite äckligt först när allt smälter. Men sen alldeles ljuvligt med blommor och gräs och träd som står i blom!


Om jag måste välja något dåligt med våren så säger jag: POLLEN. Utan desto mer förklaringar...

1 kommentar: