16 juni 2017

15 favoritserier

Genast jag såg att Daniela hade bloggat om sina favoritserier, kände jag att jag måste hänga på. Har i all tid varit väldigt frälst i tv-serier och filmer, och vågar nog påstå att jag sett rätt många under åren. Åtminstone minns jag i tiderna när man hängde på Bilddagboken (minns ni?) och det cirkulerade listor med "filmer och tv-serier jag sett", att jag kryssade i nästan allt. Förstås är det svårt när man väl ska börja lista upp sina favoriter.. Det finns ju så många bra! Men här kommer ett tappert försök i varje fall, att lista mina favoritserier genom tiderna. Utan inbördes ordning!

1. Fringe
2. Game of Thrones
3. New Girl
4. How I Met Your Mother
5. Orange Is The New Black
6. The Big Bang Theory
7. The O.C.
8. Blindspot
9. House Of Cards
10. Desperate Housewives
11. Breaking Bad
12. Arrow
13. Mr Robot
14. Under The Dome
15. Harper's Island

Det var mina femton favoriter! Vissa längre och vissa kortare serier, men av dessa har jag sett så gott som varje avsnitt. Undantag är väl New Girl, Big Bang, Mr Robot och House of Cards, vars nyaste säsonger jag fortfarande inte haft tid att titta. Satte waaay more tid på att kolla serier två år tillbaka, än jag gör idag. Nu blir det kanske nåt avsnitt i veckan, medan jag tidigare kollade två-tre avsnitt per kväll. Men hursomhelst så är det dessa femton serier jag håller närmast hjärtat, och kunde kolla om och om igen!

Och sen får ni tycka att jag är underlig om ni vill, men jag har faktiskt aldrig fastnat för eller kollat hela säsonger av Friends, Grey's Anatomy, Prison Break, Sons Of Anarchy, Lost, Gossip Girl, Pretty Little Liars eller The Walking Dead - serier som de flesta i min ålder verkar vara väldigt frälsta av. Fråga inte varför, men jag har helt enkelt aldrig hittat charmen eller blivit fängslad av dessa serier. Men vem vet, en tråkig regnig dag kanske jag ger dem en ny chans...

Finns det några andra serier ni tycker att jag absolut inte borde missa?

1 kommentar: