22 juni 2017

Midsommarlistan

Veckans Sevendays-lista handlar lämpligt nog om midsommar, så den har jag passat på och fyllt i!

Det här är planerna för midsommar: På självaste midsommarafton drar vi ett gäng Kimobor med oss ut till Järnströms villan. Där blir det midsommarfirande med god mat, umgänge och eventuellt också bastubad. På lördag ska vi till Nykarleby för att fira midsommaren med mina föräldrar och mostrar med familjer.

Det bästa med midsommaren är: All god mat, och att det finns så mycket vackra naturblommor att plocka in. Misstänker nog det blir en bukett vildblommor från dikeskanten för att förhöja stämningen också i år!


Det sämsta med midsommaren är: Tyvärr oftast vädret. Nämn nu en midsommar de senaste fem åren som man inte behövt frysa eller blivit ihjälbiten av myggor?

En tradition jag inte bryter: Hmm, i barndomen var det ju absolut att åka ut till villan och fira där, men det har jag nog brutit x-antal år bakåt i ungdomen.. Men kanske jag återinför det från och med nu? Tycker att midsommaren ska firas ute på en villa!

Ett måste på midsommarbordet: Grillat och nypotatis i någon form!

Tre tips för en lyckad kväll: God mat, bra sällskap och skön musik! Med det kommer man långt.


Jag firar/firar inte midsommar för att: Jamen VARFÖR INTE? Det är ju sällan det är ljust och plusgrader i det här landet, så lite måste man väl få fira sommaren.

Ett starkt midsommarminne: Sommaren 2009 på Storsand. Så genomtokig och rolig på många vis! He va tider he... Och så givetvis barndomens midsomrar! Minns speciellt en midsommar då de vuxna bestämt sig för att prova på rövarstek, och det tog så länge att alla halvt hungrade ihjäl under tiden. Enda året som vi inte hade tagit med oss grillkorv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar