2 juni 2017

Stormy weather

Solen skiner, men vinden piskar i inglasningarna på balkongen. Fick till och med gå och flytta bort inredningsstegen från hörnet för att jag var rädd att den skulle ramla eller dunka sönder nån av inglasningarna. Idag är jag alltså hemma från jobbet (mertidsledigt och vila pga förkylning). Sov till halv tio. Gjorde frukost åt mig och bläddrade samtidigt i en inredningstidning. Morgonbestyr, och sen var det bara att bita i det sura äpplet och börja fylla i anhållan om offentlig tillställning. Sucka mitt hjärta, men nu är den så gott som inlämnad! Bara några bilagor jag behöver få inskickat...

Ett litet smakprov på hur skarpa bilder min nya telefon faktiskt tar!

Har inga stora planer för dagen, men i kväll ska jag tillsammans med kollegorna till Pavis i Jakobstad för att fira sommaren och den blivande pensionären på jobbet. Ska försöka vila så jag är lite mindre snorig tills klockan fem när vi åker iväg med taxi. Borde kanske bila en sväng till Vörå för att handla nu, kylskåpet gapar verkligen tomt! Men det finns ingen slags ork eller motivation att fundera ut vad jag ska handla. Och det brukar sluta illa när jag bara åker och handlar "på känsla". Flera tiotals euro fattigare på en gång! Nej, tacka vet jag planering och organisering. Råkar bara inte känna för det just idag...

Hoppas ni får en skön början på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar