2 oktober 2017

Ayia Napa dag 4

Torsdag, och åtminstone bildmässigt den mest händelserika dagen under vår Cypern-semester. Efter frukost och morgonbestyr började vi med att gå en sväng in till centrum. Besökte Ayia Napa-square, dvs. "torget", och närliggande kloster. Gick sen upp mot "partygatan" och konstaterade att det nog inte var nån vits att gå vidare, då allting var helt dött mitt på dagen (konstigt va!?). Vandrade neråt tillbaks mot hotellet, och på vägen stannade vi vid ett fish spa, vilket jag provade på. Det kändes lite obehagligt till att börja med, men så småningom vande jag mig och det var nog riktigt skönt att få putsat sina fötter lite.

Vid hotellet blev det givetvis poolhäng för hela slanten, tills vi inte orkade längre. Gick upp lite tidigare än vanligt, så vi hade bra tid på oss att spela kort, duscha och chilla på balkongen. Hade beslutat oss för att besöka närliggande nöjesfältet Luna Park, så dit traskade vi iväg vid 18-tiden. Tanken var egentligen bara att åka i pariserhjulet, som vi så många dagar tittat på från hotellet, men när vi väl var på plats köpte vi poletter och gjorde lite fler saker. Tyvärr började jag på riktigt dåligt efter 5D-bion/bergochdalbanan i slutet, så det blev mindre roligt.. Gick till Hard rock café för att avnjuta kvällens middag. Blev väldigt illamående, det var nog säkert en kombination av nöjesfältet och att vi inte ätit nån lunch på dagen (bara chips, bra idé...). Så det blev en tidig kväll, återigen!

 På väg upp mot "partykvarteret".
 Ayia Napa square.
 Vid det här klostret gillade dom tydligen Finland!
 Har nog aldrig sett ett så brett träd förut!
 Ett kloster, som vi gick och kikade i.
 En av få bilder på mig från denna resa.
Här uppåt och till vänster börjar Ayia Napas "partygata".
Vi gick dock åt andra hållet och sen ner igen.
 Fish spa, obehagligt!
 Tog varsin drink vid poolen.
 Basti var förtjust i att åka pariserhjul...
 ... jag, not so much!
 Fina vyer, i alla fall!
 Där till höger med ett orange "hörn" mellan två vita byggnader, är vårt hotell.
 Vy över centrum.
 Trots sina skytte-talanger i verkliga livet, blev det inga stora priser för sambon här...
Min middag för kvällen var Chicken mac 'n' cheese. Sambon åt hamburgare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar